Skip to main content

Autisme 30+ (sendiagnostiseret) netværksgruppe

Er din autisme opdaget efter du er fyldt 30 år? 

Har du lyst til at møde andre voksne med autisme og udveksle erfaringer om livet med autisme?

Du har måske deltaget i samtalegruppen ”Ny med autisme” for sendiagnosticerede og ønsker at fortsætte med at blive klogere på dig selv. 
Måske har du også ADHD og har tidligere deltaget i et ADHD-forløb?Det kan også være at du fik diagnosen for et par år siden, og nu er klar til at mødes med andre i en netværksgruppe og få mere styr på autisme som en medspiller i tilværelsen.

Du har typisk levet et ’almindeligt’ liv med uddannelse og job, du bor i egen bolig og du har måske stiftet familie før du fik diagnosen. Måske blev du opmærksom på autisme hos dig selv, da et barn eller barnebarn fik diagnosen – eller måske havnede du i en livssituation, hvor en godt gemt autisme måske kan forklare nogle af de opfordringer du har oplevet og oplever. 

I netværket deler vi erfaringer, oplevelser, følelser og tanker og bliver klogere på os selv og vores autisme i mødet med andre. Gruppen bygger på ligeværd, gensidighed og medmenneskelighed. Alle har tavshedspligt.

Indhold
Alle møder har et tema som aftales på mødet forud. Der er en fast struktur så alle kommer til orde.
Temaerne kan fx være:

  •         Affektsmitte
  •         Når jeg ikke længere maskerer
  •         Min (ændrede) rolle i relationer
  •         Mentaliseringsevne og empati
  •         Struktur – der ikke holdes
  •         De mange tanker
  •         Udtrykke mine behov og sige til og fra
  •         Sendiagnosticering – tabt liv/skam

Møderne
Vi mødes ca. hver 3. uge i to timer i Selvhjælp Silkeborgs lokaler. Der er op til 8 deltagere i gruppen. Der er optag i gruppen når der er plads. Gruppen har en mødeleder der selv er sendiagnosticeret.

Tilmelding
Har du spørgsmål vedr. netværket, er du velkommen til at ringe til os på tlf. 2092 0878 (man-tor kl. 10-14)

Hvis du gerne vil deltage, udfylder du kontaktformularen, som du finder her.  Du vil derefter blive kontaktet og inviteret til en forsamtale.

Det er gratis at være med, men deltagere over 18 år i Selvhjælp Silkeborgs tilbud skal så vidt muligt være medlem af foreningen. Et medlemskab koster 150 kr./år.

Hvad får du ud af det?

Gruppen bygger på gensidig respekt og ligeværd. Den er et præstationsfrit og trygt rum. Alle har tavshedspligt så I sammen og i fortrolighed kan støtte hinanden til at finde fodfæste, fornyet livsenergi, perspektiv og mere livsglæde

Det praktiske

  • Hvem skal jeg mødes med??
    Der er op til 8 deltagere i gruppen. To uddannede frivillige sørger for gode rammer og en fast struktur.
  • Hvor?
    Hos Selvhjælp Silkeborg
    Estrupgade 4, 1. sal, 8660 Silkeborg

  • Hvor ofte?
    Hver 14. dag, 2 timer pr. gang

  • Hvor længe?
    8 mødegange

  • Koster det noget?
    Nej, det er gratis. Men deltagere over 18 år i Selvhjælp Silkeborgs tilbud skal så vidt muligt være medlem af foreningen. Et medlemskab koster 150 kr. om året.

Tilmeldning eller spørgsmål

Det siger deltagerne om selvhjælp

Vi har lavet gratis selvhjælpsgrupper siden 1991. Det gør vi fordi deltagerne fortæller os, at grupperne er med til at give dem lindring, styrke og handlekraft i en svær situation.

Hør Casper fortælle om at være med i en samtalegruppe