Skip to main content

Sorg 16-25 år

Har du mistet en forælder, en søskende eller anden nær relation? Har du svært ved at tackle din nye livssituation, og den store sorg der følger med, så er denne selvhjælpsgruppe måske noget for dig.

Tabet af en nærtstående, betyder som regel store forandringer i hverdagen, og det kan være svært at håndtere oven i al sorgen. I gruppen finder du hjælp til at tackle udfordringerne, og støtte i den proces det er at komme godt i gang med livet igen. En selvhjælpsgruppe er ikke terapi – men en god mulighed for dig, der ønsker at mødes og tale om svære tanker og følelser med andre unge, der har mistet.

I diskuterer blandt andet:

  • Hvordan får jeg genskabt en meningsfuld hverdag?
  • Hvordan håndterer jeg savnet?
  • Hvordan bevarer jeg håbet og livsglæden?

Gruppen består af 6-8 deltagere og mødes 2 timer hver 14. dag 8-10 gange understøttet af 2 frivillige, uddannede gruppeledere. Alle har tavshedspligt.

Deltagere over 18 år i Selvhjælp Silkeborgs tilbud skal så vidt muligt være medlem af foreningen. Et medlemskab koster 150 kr./år.

Hvis du har lyst til at høre mere, eller vil skrives op til en gruppe, kan du uforpligtende kontakte os på tlf. 2092 0878 eller ved at udfylde kontaktformularen på hjemmesiden, som du finder her.

Hvad får du ud af det?

Gruppen bygger på gensidig respekt og ligeværd. Den er et præstationsfrit og trygt rum. Alle har tavshedspligt så I sammen og i fortrolighed kan støtte hinanden til at finde fodfæste, fornyet livsenergi, perspektiv og mere livsglæde

Det praktiske

  • Hvem skal jeg mødes med??
    Der er op til 8 deltagere i gruppen. To uddannede frivillige sørger for gode rammer og en fast struktur.
  • Hvor?
    Hos Selvhjælp Silkeborg
    Estrupgade 4, 1. sal, 8660 Silkeborg

  • Hvor ofte?
    Hver 14. dag, 2 timer pr. gang

  • Hvor længe?
    8 mødegange

  • Koster det noget?
    Nej, det er gratis. Men deltagere over 18 år i Selvhjælp Silkeborgs tilbud skal så vidt muligt være medlem af foreningen. Et medlemskab koster 150 kr. om året.

Tilmeldning eller spørgsmål

Det siger deltagerne om selvhjælp

Vi har lavet gratis selvhjælpsgrupper siden 1991. Det gør vi fordi deltagerne fortæller os, at grupperne er med til at give dem lindring, styrke og handlekraft i en svær situation.

Hør Casper fortælle om at være med i en samtalegruppe